2011-05-12 @ 22:13:43

Clinic för Ed Dabney

Idag har jag sett på en clinic med amerikanen Ed Dabney som sysslar med något han kallar för "Gentle Horsemanship", det likanar det Monty Roberts håller på med, men ändå är det väldigt olikt.
Han var väldigt intressant att lyssna på och han tog upp småsaker som jag aldrig egentligen tänkt på, men som kan vara himla viktiga. Han förklarade även väldigt bra och förklarade alltid vad han gjorde och framför allt - varför. Att förklara varför man gör någonting tycker jag är otroligt viktigt då det blir så mycket lättare för åhörarna att uppfatta, minnas och återskapa det han visat.

Han berättade bland annat hur det bestämdes vem av människan och hästen som var ledare, och det som avgjorde är sånt som vi människor i vanliga fall inte lägger märke till. Verkligen jätteintressant!

Jag tror absolut jag kan ha använding för detta i framtiden, och skulle gärna gå på fler clinics med honom. Han ska förresten ha cinic nere i Flyinge till helgen har jag hört, om någon är intresserad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback