2011-05-14 @ 15:03:00

Lika läskigt varje gång

Detta klippet har jag sett många gånger, till och med publicerat det på min förra blogg, och jag blir lika rädd varje gång och väntar bara på att någon ska dö - fastän jag vet att det går bra.

Jag blir lika irriterad på hur korkade människorna är varje gång jag ser den, hur hög begåvningsnivå har man om man ställer sig framför en häst i panik och tror att den ska stanna eller veja undan? Och hur tänker man om man slänger sig efter en häst med skygglappar och tror att den ska lugna sig? Dessa människor är perfekta exempel på hur man inte ska bete sig. Common sense isn't as common anymore.
Dock måste jag säga att mannen med lassot är otroligt duktig, att ha en sådan precision är verkligen beundrandsvärt! Återigen är det en sak jag inte gillar med deras beteende - hur tänker man när man slänger sig över en häst som gått omkull? Usch, jag vill inte ens tänka på hur illa det kunde gått.

Här har ni filmen, har ni några åsikter får ni gärna dela med er!

Kommentarer
Postat av: Louice

Jag vet lite mer om detta klipper om du vill ha info om de som händer, och skria de på bloggen? :P

Såg detta nämligen på animal planet, där dom berättade om allt :)

2011-05-14 @ 21:20:07
URL: http://louice.pankz.se
Postat av: Louice

Det dom berätta som jag såg va detta;

Att hästen som börjar springa är för att den förmodligen blev stucken av ett bi/geting...För runt den här sargen så fanns det ett bo som bina/getingarna hade byggt inne under läktaren, så när hästarna börja röra på sig och springa förbi där blev bina/getingarna sura och stack då hästen som fick full fart framåt...



Sedan hon ni ser som sitter i en egen vagn som blir påsprungen av hästen. Hon är förlamad i benen och kan inte gå.

Så som ni kanske ser att när hon åker av, så är det en man som drar in henne till mitten och sätter henne på en stol. Det är för att hon inte själv kunde gå.



Snacka om kaos!

Som sagt så va klippet med på programmet otjämt och oklippt på animal planet. Och där berätta dom detta :)

2011-05-14 @ 21:44:36
URL: http://louiice.blogspot.com
Postat av: Alice

Det där är ju helt sjukt, att man ens gör så. Hästen är helt livrädd och har panik, och mannen slänger sig in framför hästen. Idioter!

2011-05-15 @ 14:42:37
URL: http://alicefabienne.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Det där är ju bara helt sjukt! Man blir ju skit sur på människor som man noll om hästhantering! Väldigt korkat och ställa sig farmför en skenande häst, inte direkt så att den stannar :P Väldigt puckat hela alltet ;)

2011-05-15 @ 17:43:42
URL: http://mdik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback