2011-11-06 @ 13:08:00

En ren häst

För att få hästen riktigt glänsande krävs det en ordentlig rykt varje dag, om man inte fuskar med pälsglans såklart. Just pälsglans är jag ganska kritisk mot då det lägger sig som en hinna på pälsen och stänger in stövet, vilket lätt kan leda till stövknutor och skav. Dessutom mår man så himla mycket bättre när man faktiskt har ryktat sin häst! ^^,

Hur som helst så behöver hästen ibland bli lite extra fin, kanske till en tävling, fotografering eller något liknande och då är det helt enkelt ett bad som gäller. Att kosta på det hela lite med ett något "dyrare" schampo brukar utan tvekan vara värt det då billigare produkter ofta inte har samma kvalité på ingredienserna, vilket kan leda till klåda eller utslag.


Jag använder mig inte av något annat är Fiebing's Horse Salon schampo med Aloe Vera, som alltid har fungerat väldigt bra för mig. Flaskan är väldigt dryg och är väl värd sina 165:-! Det enda jag är lite tveksam till är vilken mängd Aloe Vera den innehåller då alla produkter som består av mer än 50% Aloe Vera är dopingklassade, dock finns det ingen information om det på flaskan. Den är inte heller med på STC's lista för dopingklassade preparat.

För att få de vita partierna att bli ännu vitare är Lactacyd ett bra alternativ. En väldigt mild tvål som finns på Apoteket.

Kommentarer
Postat av: Lisa Gustafsson

Det schampot använder jag med, kom över en sådan flaska gratis, prövade den och tyckte den var bra! Samt så luktar hästarna så gott efteråt :-)

2011-11-06 @ 16:57:46
Postat av: Louise

Tyvärr så är det shampot klassat som doping enligt vad jag har förhört mig om för jag har det också.Men visst är det bra och dem blir rena.

2011-11-06 @ 22:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback