2011-11-07 @ 18:42:20

Gårdagens clinic

Igår bafann jag mig som sagt på en clinic för tyskan Hella Kuntz och jag måste säga att jag vart lite besviken. För mig ska en clinic innehålla mycket tankar och fakta, funderingar och förklaringar och såklart - inspiration. Det ska ligga ett nytänk över det hela och åskådarna ska lära sig något nytt. Tyvärr saknade jag dessa bitar och det är synd, för jag misstror inte alls hennes kunskap eller förmåga på hästryggen.

Den bästa clinicen jag någonsin varit på var nere i Flyinge runt 2005 (?) någonting och då för Monty Roberts. Han fick mig då att, som 10-12 åring, ta till mig fakta och inspiration på ett fantastiskt sätt. Jag minns att vi skulle gå ner och köpa en keps och få Monty's autograf efteråt (har fortfarande kvar kepsen btw) och att han började prata med mig, tetas med att inte ge mig kepsen och skratta åt hur blyg jag var. Haha, det var tider det! ;)
Jag är väldigt sugen på att se ännu en clinic med honom, tyvärr har jag fått besked om att det inte finns några fler inplanerade Sverige-besök, men å andra sidan kan jag inte klandra honom. Han är trots allt över 75 år nu...


Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback