2011-10-17 @ 06:55:00

24. Mitt motto

Jag har inte direkt något motto som jag lever efter, men det finns en himla massa kloka ord som jag tycker om! Men...

"Om du inte tar ställning mot orättvisa, har du valt förtryckarens sida. Om elefanten har sin fot på musens svans och du säger att du är neutral, kommer musen inte att uppskatta din neutralitet."
/ Desmond Tutu

"What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us"
/ Ralph Waldo Emerson

"A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care"
/ Pat Parelli

"You can't train a horse with shouts, and expect it to obey a whisper"
/ John Lyons

... är alla exempel på kloka ord som tåls att läggas på minnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback