2011-10-15 @ 14:25:39

Läget

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja för det finns en del att berätta, men samtidigt ingenting alls.

Jag börjar med hur Blezter ser ut för tillfället
. Under tiden han stått på box har han tappat en jäkla massa muskler och ser därför inte alltför rolig ut i kroppen, ovanpå det har han satt en ordentlig vinterpäls och som grädde på moset har han tappat en del hull under sin tid på djursjukhuset. Som ni säkert förstår så ser han inte så snygg ut just nu.
Vad gäller hullet så har han lagt på sig en hel del igen sedan han kom hem för knappt två dagar sedan och det är jätteskönt!

Själva benet blir väl sakta men säkert bättre. Det är ganska mycket som ska göras med det nu men om det är det som krävs för att han ska bli bra så ska jag inte klaga. Han ska skrittas för hand, kylas och tvättas (skrubba, spola, skrubba, spola, torkas snustorr och smörjas), allt detta två gånger om dagen.

Han får inte heller gå i sin vanliga hage utan ska gå i sjukhagen, åtminstone under helgen - kanske längre.


Haha, så liten han ser ut!

Det kommer ta ett tag innan vi är back on track igen och det lär nog inte bli några tävlingar i år (har vi tur kanske det kan bli en?) men som sagt är det viktigaste att han blir bra. Vi har inte bråttom ^^,

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tänk på att när han äter hö så så kan han äta på marken och då är där grus, en i vårt stall fick i sig för mycket grus och fick kolik. Jäkla otur. Caroline

2011-10-17 @ 07:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback