2011-10-02 @ 12:01:00

Spolspiltan är guld värd!

Dagar, eller perioder, som dessa kan jag inte förstå hur det tidigare var möjligt att jag överlevde utan en spolspilta. Tills Blezters ben är bra igen ska det spolas flera gånger om dagen, för att hålla smuts och vätska borta, och även tvättas en gång/dag med klorhexidin. Att vara tvungen att göra detta i en stallgång eller ute på grådsplanen hade verkligen försvårat det hela, samma sak när man ska tvätta hela hästen - framförallt på hösten.

Kort sagt är jag är jag väldigt glad för vår spolspilta som är utrustad med bra ljus, två slangar, olika munstycken och varm-/kallvatten. Guld värt!


Bild från i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback