2011-09-22 @ 10:41:00

3. Det här behöver jag träna mer på

Hm... Ja där är väl en del att jobba på, ska försöka räkna upp så mycket jag kan komma på i skrivande stund! Några av dessa sakerna är jag så gott som av med redan, men de tåls att tas upp ändå.

  • Min vänsterhand som böjer sig när jag rider starka hästar måste jag bli kvitt, dock är det ganska svårt att veta hur det ligger till med det just för tillfället eftersom jag inte rider någon stark eller dragig häst för tillfället.
  • Min häl måste hålla sig uppe och inte bli så överdrivet nertrampad, men det är något jag tror att jag snart blivit kvitt!
  • Jag har lätt för att hamna och stanna kvar i samma "mellantempo" under ett helt ridpass och glömma av att göra stora ökningar eller minskningar, vilket är superviktigt. Jag hamnar helt enkelt i en "comfort zone"!
  • Jag måste rätta hästen framåt och inte bakåt när jag kommer fel på hinder - viktigt! Dock är detta något jag blivit bra mycket bättre på.
  • Detta har kanske inte någon direkt koppling till ridningen, eller mjo, det har det nog... Jag måste träna upp min svaga rygg så jag slipper skador i framtiden men även för att jag ska kunna sitta ännu bättre i sadeln. Jag har olika långa ben (dock påverkar det inte ridningen) som orsakat en skolios så jag borde verkligen lägga krut på att stärka ryggen!

Ja, detta är vad jag kan komma på just nu ^^,


Kommentarer
Postat av: Linnea

Men inte beror det på att man rider starka hästar som att vi blir fel i handen. Man gör ju hästarna hårda i munnen fick jag höra av min tränare om man själv har fel på handen. Han klagade på sina elever och förklarade det så. Ryttaren har lätt för att göra hästen motsträvig när man håller på ngt viss. tråkigt men så är det nog.

2011-09-22 @ 23:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback