2011-09-11 @ 21:07:41

Packat och klart

Nu är allting packat och klart inför sadelprovningen imorgon, eller jag hoppas åtminstone att allt är det. Jag hade egentligen tänkt tvätta honom lite idag också, både så han ser snygg ut imorgon men även för att få en tvätt såhär innan vintern kommer, en uppfräschning helt enkelt. "Tyävrr" var en tvätt inte alls nödvändig, han glänste som vanligt efter lite rykt och även manen såg ren och fin ut. Huvudet svampade jag av lite, men som sagt var resten kanonfint ^^,

Jag längtar verkligen tills imorgon men samtidigt har jag en liten klump i magen - för tänk om vi inte hittar någon sadel? Tänk om den jag hoppats på, och så gott som sett som min, inte passar? Usch nej, sånt ska jag inte tänka på. Det finns ju en anledning till att vi åker till en sadelprovare och sadelmakare och det är inte för att vi ska bli klappade på axeln och höra att "jo men det här kan nog funka... kanske... eller ja, det borde... typ..." utan vi vill hitta en sadel som sitter där den ska. Oj vad detta drog iväg nu, det var inte meningen att det skulle bli såhär långt!

Imorgon slutar jag iaf vid lunch, sen bär det av till stallet och därefter den omtalade sadelutprovningen!


Och om ett par dagar är det dessutom dags för KM! :D

Kommentarer
Postat av: Cornelia Weber

Jag var och provade ut sadlar där, ett tips är att ta det lungt för hon som provar ut sadlarna är ganska hastig! Men fick iallafall med mig en prestige top dressage till min ponny som jag fullkomligt älskar! Sen har jag sån tur att den satt som en smäck på min storhäst, (utprovad såklart) så kul, slipper byta ut min lilla älskling haha! Vilken sadel är det du spanat på?

2011-09-11 @ 23:22:23
URL: http://corneliaweber.blogg.se/
Postat av: Cornelia Weber

Sv: aha! Den hade jag hemma på prov i en hel vecka, valde mellan den och prestigen. Riktigt fin sadel för de pengarna, men jag föredrog lädersadeln efter att ha provat båda!

2011-09-12 @ 10:12:26
URL: http://corneliaweber.blogg.se/
Postat av: Caroline

Menar tjejen att teknasadeln inte är av läder?Caroline

2011-09-14 @ 13:43:00
Postat av: Caroline

Vad kallar man det om det inte är av läder? Sitter man lika skönt ? Caroline

2011-09-15 @ 07:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback