2012-04-29 @ 13:07:08

Dags för avmaskning

Vår stallägare fixar med träckprov på alla hästar, skickar inför analys och beställer sedan hem avmaskningsmedel till de hästar som behöver. Avmaskning sköter vi sedan själva, dock ska alla hästarna (åtminstone de som går i flock) avmaskas samma dag. Tycker verkligen detta är supersmidigt!

Blezters träckprov visade 750 på lilla blodmasken och 0 på både spolmask och springmask, alltså är det avmaskning som gäller för hans del. Tog tag i det igår, och jag måste verkligen påpeka hur genomgo han är. Under tiden jag försöker få av korken på "sprutan" är han på och pussar på mig, vill bara gosa och försöker tom att ta sprutan ifrån mig. När jag till slut får upp korken och medlet i munnen står han och tuggar avigt i max 10 sekunder, sedan åker öronen framåt igen - och han vill gosa mer. Såhär är han alltid mot mig, så öppen och kärleksfull att jag blir helt tagen. Blir helt varm i hjärtat av all kärlek han ger mig, denna underbara varelse <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback