2012-08-21 @ 11:52:41

Dagens djursjukhusbesök

Så ja, då var vi hemma från djursjukhuset igen! Tycker det är så ofantligt skönt att få gjort sånt här på morgonen, samma sak gäller med tävlingar. Den största fördelen med att Blezter går avd b måste nog vara att man blir klar tidigt, svårare blir det sen när vi hoppar avd a eller lite högre höjder. Men, den dagen den "sorgen". Haha
 
Åter till besöket: Blezter blev ordentligt genomkollad och var, precis som de andra gångerna, superfin. Väldigt jämn och fin i muskulaturen, bra rörlighet, spikrakt bäcken och ja - prima helt enkelt! Nacken var väldigt fin, rörligheten var hur bra som helst där.
Det enda som inte var i topptrim var de nedersta centimetrarna av deltamuskeln på höger sida. Han hade en minimal svullnad och ömhet (vi snackar om max ett par millimeter, fruktansvärt lite alltså) och Jeppe löste detta med ett tumtryck. Tydligen är det vanligt att sporthästar får problem med just deltan, exakt varför glömde jag faktiskt bort att fråga. För att deltan ska fortsätta vara fin ska jag kyla efter hårdare träning, därefter massera med arnika och till slut på med en yllefilt. Har tyvärr inget ulltäcke, så antingen får jag köpa det eller så får det helt enkelt duga med ett av alla andra täcken jag redan har..? Har visserligen funderat på att skaffa ett fleece med helhals så småningom, så han håller just halsen varm, men det får kanske vänta lite till.
 
I övrigt ska jag fortsätta precis som jag gjort, helt utan några förändringar. Hull, hårrem och muskulatur är alltihop väldigt fint, samt att Blezter är väldigt tillfreds med sig själv och tillvaron. Som Jeppe sa "det finns ingen anledning att förändra ett vinnande lag!"
Även om jag alltid är övertygad om att jag gör rätt med honom (såklart jag är, annars hade jag inte gjort på det viset) så är det skönt att få det bekräftat. Mycket beröm och positiv feedback blev det idag - härligt!
 
Nu är det bara att jobba vidare och helt enkelt bli så bra vi bara kan! :D
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra Jeppsson

Var sitter deltan? :p

Svar: Håller ihop bogbladet och överarmsbenet :)
fridaelmlund.blogg.se

2012-08-23 @ 06:19:31
URL: http://skeckryttaren.blogg.se
Postat av: Alexandra Jeppsson

Aha tack, nu fattade jag!

2012-08-23 @ 14:57:41
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback