2012-08-10 @ 17:54:40

Grymt pass!

I förrgår hade jag och Blezter ett av de absolut bästa passen på länge! Red för första gången (tror jag?) sedan maj i dressyrsadeln, och han kändes så himla fin!
 
Inledde med lite vanligt skrittarbete; serpentiner, förflyttningar och volter. Gick vidare till traven och hade tempo och rytm i tanken, samt att han verkligen skulle vara framme till handen hela tiden. Kunde utan några större problem ställa honom lite försiktigt åt vänster, även flytta honom lite för skänklarna. Massvis med tempoväxlingar som gav honom ett härligt swung i steget.
Galoppen var till en början inte fullt lika bra som traven men efter ett par tempoväxlingar och avbrott/fattningar så gick även den väldigt bra. När jag travade av honom kunde jag lägga ner honom till viss del i båda varven, såklart långt ifrån helt och hållet, men det är på god väg! Passet i helhet var både kort och väldigt basic, men attans så bra! :D
 
 
Såhär snygg var dressyrkungen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback