2012-08-17 @ 09:00:00

Svettersättare

Under Falsterbo Horse Show delade de olika foderleverantörerna ut massvis med prover på både det ena och det andra, alla med mer spektakulära tillsatser än sina föregångare. Min uppfattning var att desto konstigare namn på tillsatserna, desto dyrare var fodret. Minst sagt så skulle allt vara så jäkla märkvärdigt det bara gick, och detta från majoriteten av leverantörerna. Kanske är det så att man använder ungefär samma system när man registrerar ett varumärke som radannonser, att man betalar per bokstav? I så fall kan jag verkligen förstå varför priserna låg där de gjorde. Haha
 
Jag tycker i alla fall att KRAFFT gjorde en väldigt rolig grej av det hela då de valde att sälja/dela ut "svettersättare" till de förbipasserande. Som ni ser på flaskan var det inget annat än vanligt vatten (H2O), men jag måste ge KRAFFT tummen upp för deras uppfinneserikhet! Viktigt att ha tillräckligt mycket självdistans att man kan skämta såhär, både om sig själv och branschen i helhet. Kan även tillägga att det var väldigt gott vatten ^^,
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback