2012-12-01 @ 13:20:15

Julahoppningarna

Julahoppningarna 2011
 
Idag drar en av Skånes (eller kanske ska säga Sydsveriges?) största ponnytävlingar igång, nämligen Julahoppningarna på ÅPK! Jag har varit på plats under flera år som fotograf eller hästskötare samt ryttare på storhästarnas Julahopp, och det är en alldeles speciell känsla. Visserligen har ÅPK ett av de absolut kallaste ridhusen som finns på denna jord och det tar ofta flera timmar för mig att återfå funktionen i tårna efter en dag där, men det är så fruktansvärt mysigt att sitta och kolla! Är säker på att jag inte är ensam om att tycka det, med tanke på att läktaren ofta är full och sittplatserna upptagna.
 
I år kommer jag dock hålla mig borta därifrån då jag har lite annat att göra, samtidigt vill jag inte förvärra min förkylning som äntligen verkar gå på rätt håll. Räknade förresten lite på hur lång tävlingsdagen skulle kunna bli för dessa ponnyryttare och kom fram till 3 min/start (istället för att räkna med bangång osv) och då kommer den hålla på i omkring 16-17 h. Helt galet! Haha

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

på lördagen när jag själv inte tävlade utan bara kollade så var jag inte hemma förens seeeent på kvällen... haha!

Svar: Brukar ju bli så... Haha! Men, det är kul för klubben att tävlingen är populär :D
fridaelmlund.blogg.se

2012-12-03 @ 15:50:45
URL: http://maloukastman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback