2012-12-07 @ 13:00:00

Mina sadlar

Vi har två sadlar, en hopp och en dressyr, och jag är väldigt nöjd med båda. De ligger bra på Blezter och jag sitter bra i dem - perfekt med andra ord!
 
Först ut har vi dressyrsadeln som kommer från Tekna. Införskaffades i början av september 2011 och används vid dressyrarbetet (såklart) samt när vi skrittar ute i skogen. Anledningen till att jag väljer denna när vi ska ta det lugnt är att jag sitter stadigare än i hoppsadeln, vilket egentligen säger sig själv. Mina knän trivs inte heller med att jag rider i korta läder hela tiden, så det är skönt att kunna variera lite.
 
 
Hoppsadeln är en Prestige Golden Star som införskaffades i maj 2012. Används i hoppning, markarbete, konditionsträning och oftast vid vanliga uteritter. Med andra ord blir det en hel del. Måste även tillägga att jag älskar färgen! :D
 
 
Till båda dessa har jag en fårskinnspadd från HKM med bred och fin kanal.

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

din dressyrsadel ser fruktansvärt skön ut!

Svar: Det är den verkligen! Brukar annars inte trivas i syntetsadlar, men denna är kalas :D
fridaelmlund.blogg.se

2012-12-07 @ 21:21:48
URL: http://maloukastman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback