2012-02-21 @ 15:14:00

Ett bra bemötande

Som en del av er säkert redan vet så innebär min utbildning att jag spenderar en del tid på Regiondjursjukhuset i Helsingborg. Under teoritimmarna har vi bland annat pratat en hel del om djursjukvårdarens och veterinärens roll och vikten av att kunderna/patienterna får ett bra bemötande när de kommer in med sin häst, vilket jag inte annat än kan hålla med om!
Att komma in med en häst man bryr sig mycket om, med oron och rädslan stående upp i halsen, är ingen rolig känsla. Att då bli bemött på ett oprofessionellt, nedvärderande och rent av oförskämt sätt är något av det värsta som kan hända.

Jag har själv varit med om detta en gång och det var då inte ens personen vi var där för att få hjälp utav som betedde sig illa, utan dennes assistent/praktikant/eller-vad-det-nu-var. Hade det inte varit för att vi fick så bra hjälp och bemötande från personen vi faktiskt var där för att träffa, kan jag lova att jag aldrig mer satt min fot där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback