2012-02-15 @ 08:50:00

Svar på frågestunden - del 1

Vad ska du göra efter skolan? :)
Svar: Jag har inte riktigt bestämt om jag ska läsa vidare eller inte och isf till vad, så planen ser för tillfället ut som sådan att jag ska jobba i sommar för att sedan åka utomlands i någon/några veckor i höst med en vän! Därefter blir det förmodligen ännu lite mera jobb, och sen får jag helt enkelt se.


Vad har du för mål med B. Kortsiktiga antar jag är att komma tillbaka där ni var innan skadan, men långsiktiga? :)
Svar: Just nu är mina långsiktig mål att vi någon gång i framtiden ska kunna starta MSV dressyr och gärna runt 1,20-1,30m i hoppning :) Mer specifik än så kan jag inte vara just nu haha

 

 

Vilka bloggar läser du? (Ja, jag är seriös även om du inte kommer tro det)

Svar: Jag följer inte så väldans många bloggar fullt ut (eller vad man ska säga), men har en hel del som jag kikar in på med jämna mellanrum! Sara Carlsson, Häslobloggen, Kristina Warg, Tjuvlyssnat, Tjuvtittat, dig och Havrepappa är bloggar jag följer via bloglovin medan jag med jämna mellanrum tittar in hos bla Johanna Grant, Johanna Torudd, Dressyrmupparna, Skeckryttaren, Malou Kastman, Ponnysanning, Ponnydressyr, Sabina Borenius och till slut - Foki! Jag har säkert glömt några nu haha!

 

 

Fördelar/nackdelar med att blogga? :)

Svar: Den största fördelen med att blogga är att jag "träffar" många bra människor! Sen tycker jag det är väldigt roligt och "befriande" att skriva, för även om jag sällan skriver om något som gör mig arg eller ledsen så glömmer jag bort mycket dåligt när jag skriver om bra saker! Det lät lite flummigt, men jag tror att åtminstone någon där ute känner igen sig ^^,

Nackdelen med att blogga är den att det kan vara väldigt stressande och "ångestladdat" när tiden inte riktigt till och att många läsare tror sig veta allt och lite till om mig och mitt liv. Saken är ju den att jag egentligen skriver väldigt lite på bloggen om allt som händer, och det är något folk borde ha i åtanke.

 

 

Vad heter din coola kompis? Du vet hon vid Göteborg typ?

Svar: Haha, bra där Karin! ^^,


Vad är det för jacka?? Super snygg :D

Svar: Det är min skoljacka! Köpt via Ridgymnasiet (såklart) och kommer från Crafft :)


vilken hästras gillar du mest?

Svar: Jag har väl egentligen ingen favoritras utan går mer på hästens personlighet och utstrålning. Men om jag tvunget ska säga någon så är det nog halvblod ^^,


Vad tycker du om islandshästar och ridtrvare?
Svar: Vet knappt vad jag ska svara här... Haha
Jag har ridit mycket islandshäst och det kan vara jäkligt roligt emellanåt, men är inget jag vill hålla på med på "heltid" om ni förstår vad jag menar?
Travare har jag nog nästan aldrig ridit så där kan jag inte säga så värst mycket.
Kan även tillägga att det är svårt att generalisera en hel ras med tanke på att det skiljer fruktansvärt mycket från häst till häst, allt från utbildningsnivå till vilka kvalitéer den har spelar en stor roll :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback