2012-01-16 @ 18:14:34

Svenska Idrottsgalan 2012

Som många av er säkert redan vet är ingen mindre än vår alldeles egna Rolf-Göran "Roffe" Bengtsson nominerad till Jerringpriset som ska delas ut idag under Svenska Idrottsgalan.

Sportnörd som jag är så kommer jag naturligtvis sitta bänkad framför TV:n och heja på RGB (som jag naturligtvis även röstat på). Vi får hålla tummarna för att det går vägen för honom, för att både ta ett EM-guld och därefter gå upp som etta i världsrankningen är ingen dålig bedrift! Självklart har de andra idrottarna även de presterat fantastiskt bra, så hur det än slutar kommer där stå en värdig vinnare!
Rolf-Göran är även nominerad som "Årets manliga idrottare", så det finns en liten chans att han tar hem mer än ett pris ikväll! :D

För lite mer exklusiv uppdatering från Idrottsgalan (än vad jag kan ge) så råder jag er att besöka Karin som har lyckats få ett presspass till galan! Alltså - för bästa uppdatering: http://warnmark.blogg.se/

Galan sänds kl. 20:00 på SVT1


Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback