2012-06-16 @ 12:24:39

Inför morgondagen

Imorgon beger vi oss mot Kågeröd för en P&J, lite nervöst faktiskt! Jag vet inte alls hur han kommer reagera på omgivningarna eller hinderna, speciellt det sistnämnda är jag lite orolig för. Visserligen har Kågeröd en ganska "snäll" hinderpark (om jag minns rätt) men iom att han kan vara rätt tittig så finns risken att han trillar ihop och dör av skräck ändå... Haha. Min specialitet är verkligen att måla upp en bild av precis allt som kan gå fel, måste sluta med det!

Att tänka på till imorgon:
- Lägg upp ett lagom tempo! Undertempo gör honom "slö" och lite tveksam i sprången, övertempo kan göra honom flack och jag får svårt att se distanserna. Lagom är bäst alltså!
- Om vi kommer fel på hinder, gå av stort istället för att krypa nära - han klarar av det bättre.
- Ha honom fram till handen hela tiden och se till att ha ett stadigt stöd i yttertygeln, speciellt i vänstervarvet.
- Visa runt banan "Johan-style" innan start.

Håller jag bara detta i huvudet ska det nog minsann gå bra för oss! :D


foto; Malou Kastman


FÖRRESTEN! Är det någon läsare som ska till Kågeröd och fota imorgon? Har tyvärr inte så mycket hoppbilder så det skulle verkligen vara guld värt! :D

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: jo jag har tänkt lite på det med, dock har jag bara använt det en enda gång, i torsdags, och han hade blivit av med manen innan dess :/ Men linischampot ska jag inte använda med, hade glömt hur kass det var ;) haha Tur att det är slut.

2012-06-16 @ 13:18:12
URL: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback