2012-05-11 @ 17:18:00

Hoppträning 9/5

Onsdagens hoppträning var Blezters första någonsin och för att sammanfatta det hela kan jag säga att jag sällan varit mer stolt över honom! Visst blev det ett par tabbar av oss båda och visst var det långt ifrån perfekt, men känslan jag fick emellanåt var riktigt bra. Vi lärde oss båda saker, och det på ett väldigt bra sätt.
Jag hade förväntat mig att han skulle vara spänd och tittig till en början, kanske kasta sig eller skygga, men inget. Han var visseligen pigg, men så fint han skötte sig!

Ännu en sak som känns bra är att jag hittat en tränare jag verkligen gillar och som verkar ha samma tänk som jag har. För mig är det otroligt viktigt att ha en tränare som har samma grundtanke kring hästarna och deras utbildning, att jag kan lita på att tränaren inte leder mig på "villospår" eller vad man ska säga. Att han dessutom har en väldigt stor kunskap och ett öga för detaljer är verkligen pricken över iet! Jag fick en massa små tips som verkligen gjorde en stor skillnad, och om det är någon som kan hjälpa oss nå målen så tror jag att det är han. Underbart!


Som ni ser så blev han trött efter ett tag, men kämpade på bra gjorde han ändå! Jag tog även med några av de bitarna där det blev lite fel :)

Efter att ha tittat på videon en par gånger kom jag fram till att tempot nog kan läggas upp lite till, det går trots allt ganska långsamt. Grundgaloppen måste stärkas och han måste få mer styrka till att bära upp sig bättre i galoppen. Johan sa också detta, så egentligen är det bara för mig att hålla med. Han är även lite "valpig" av sig emellanåt, men med tanke på att han inte ens är 5 år fyllda och stått skadad i nästan ett halvår tycker jag att han fixade allting så himla fint!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad använder du för program när du gör såna här filmer?

2012-05-11 @ 18:01:53
Postat av: FRIDA ELMLUND

SVAR TILL ANONYM

Just denna gången använde jag Windows MovieMaker, annars iMovie HD :)

2012-05-11 @ 18:04:46
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Marika

Vem tränar du för? :) är du med i åstorps ryttarförening?

2012-05-11 @ 18:57:51
Postat av: jossan

Gud vad lugn och fin han var!! :)

2012-05-11 @ 20:03:30
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Alexandra Jeppsson

Fint det såg ut! Längtar tills jag och Loma kan vara med :D

2012-05-11 @ 20:59:08
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND

SVAR TILL MARIKA



Jag tränar för Johan Hillström och ja, jag är med i Åstorp :)

2012-05-12 @ 17:31:36
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Alexandra Jeppsson

SV; Jo tanken är det :) Men Johan ska nog komma ut till vårt stall och hjälpa oss någon gång tills vi kan komma på träningarna :)

2012-05-12 @ 18:24:12
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback