2012-05-25 @ 17:48:12

Träningen

Under träningen i onsdags hade vi minst sagt våra ups and downs, även kvalitén på sprången var av lite blandad kompott haha! Jag blev åtminstone ett par lärdomar rikare, precis som förra gången. Känner verkligen att Johan vet vad han pratar om och det känns för jäkla bra!

Vi värmde upp med bommar och hoppade därefter en väldigt bra lydnadsövning (som jag ska bygga upp här hemma med jämna mellanrum). Fortsatte därefter på ett, enligt Blezter, läskigt räcke där han stannade. Blezter är inte den som stannar egentligen, men ser han något riktigt läskigt kan det mycket väl bli så. Även om jag hade kunnat gå på honom där så han hoppat valde jag att inte göra det av den enkla anledningen att jag föredrar att inte "tvinga" hästen över, inte heller straffa den för att den tvekat. Bestraffad rädsla leder bara till en ännu större rädsla och kommer då skapa problem i framtiden, enligt min mening.
Vi provade även på bank för första gången, vilket Blezter skötte askalasbra! Inte en sekunds tvekan, åh duktiga häst! Vi gav oss även på kombination för första gången, dock blev det ett missförstånd mellan mig och Johan där jag trodde han visste att vi inte hoppat det innan och där han trodde att vi hade det. Blezter blev lite osäker när det kom två hinder på så kort tid, även jag började känns mig lite tveksam då. Hur som helst, till slut förstod han meningen med det hela och hoppade fint över :)


Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

Det såg ju riktigt fint ut imellanåt! :) vad var det för jätteguling som var med? ^^ åh jag vill ha en storhäst i samma färg som spottis.. haha!



sv: ja det lutar mest åt den faktiskt! :D

2012-05-25 @ 20:11:06
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: jossan

Han är så otroligt lugn och fin!

2012-05-25 @ 20:57:41
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: warnmark

Så snygga ni äär!!

2012-05-28 @ 15:18:28
URL: http://warnmarks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback