2012-10-04 @ 17:00:00

Hoppträning 3/10

Första träningen på tre veckor blev en rätt tuff en, inte minst för mig. Ganska omedvetet blev det så att vi lyckades trycka på så gott som alla våra svaga punkter på en och samma gång och det var inte helt lätt att hantera.
 
Började med att rida fram i alla gångarter för att sedan träna galoppfattningar på ena kvartslinjen. Vi har svårare i höger och det visade sig ett par gånger, men det gick ändå över förväntan. Vänstervarvet satte vi varenda en utan problem, fina Blezter!
 
Problemen kom när vi skulle hoppa på volt i högervarvet, väldigt svårt att få till det. Hade svårt att både få med yttersidan och hålla honom lite rundad åt höger i språnget på en och samma gång, det blev lite antingen eller allt för många gånger. Jag blev himla frustrerad av att jag inte lyckades få till det och det gör ju inte situationen lättare.
 
Hoppade små banor med mycket svängar hit och dit, och vi tryckte som sagt på många problempunkter på en och samma gång. Blezter var utan tvekan den av oss som gjorde bäst ifrån sig, jag var mest stel och "hård" igenom största delen av träningen. Hittade i slutet tillbaka till min ridning och sista rundan blev relativt bra! Träningen i sig var väldigt bra och utmanade oss båda en del, men lätt var det inte. Vägarna ser så himla simpla ut men är löjligt svåra att rida, haha
 
Jag fick inte programmet att samarbeta riktigt, så varken de bästa eller sämsta sprången är med. Klippen ligger inte heller riktigt i rätt ordning, inte många rätt här alltså.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback