2012-10-02 @ 09:00:00

Minnen

Satt och tittade igenom bloggarkivet lite för någon dag sedan och hittade då dessa bilder, som jag fullkomligt glömt bort. De föreställer mig och ridskoleponnyn Bertil, och är tagna med ett mellanrum på 10 år.
 
Han var min allra första sköthäst och trots att jag inte var så väldigt gammal minns jag en hel del av tiden tillsammans med honom. Det hände till exempel mer än en gång att jag åkte med honom ner i betfor-vagnen när vi skulle försöka gå förbi. Det var även på honom jag gjorde min första "tävling", en 30 cm hoppning där jag av ren nervositet glömde rida igenom starten. Fick hoppa banan ändå och fick ett stilpris som plåster på såren, för fy vad ledsen jag var.
Han skrämde ofta livet ur mig när han lite hotande lyfte på ett bakben, trots att han aldrig gjorde slag i saken. Tror faktiskt aldrig jag såg honom sparka någon under alla mina år på ridskolan.
 
Go ponny, det där!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Bertil skrämmer fortfarande livet av folk genom att lyfta bakbenen, men har fortfarande inte sparkat någon. Han visar även tänderna ibland nu men biter ingen. Han har bara roligt. Betforvagen drar han fortfarande till, men nu har vi fått en ny som står ute i logen till Bertils förtret. Nu drar han in i Robins box istället om dörren är öppen för han har lärt sig att Robin lämnar lite rester i botten. Bertil är nu 22 år men lika pigg som vanligt.

2012-10-02 @ 11:29:36
Postat av: Stockholmsjenna- Livet som ryttare i storstan

så söt den äldre bilden var :)

2012-10-29 @ 11:15:37
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback