2013-01-16 @ 19:00:00

Uppfyllde vi våra mål?

För två veckor sedan rullade vi in på ett nytt år och lämnade 2012 bakom oss. Därför kan det vara dags att göra en liten utvärdering för huruvida vi uppfyllde våra mål för året eller inte! Året blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men vad gör det?
 
Som mål för 2012 hade jag några allmänna (men viktiga) så som att stärka galoppen, jobba vidare på lösgjordheten, kunna reglera formen, jobba mycket med kontroll och så småningom ge mig på lite samling.
- Galoppen stärkte vi en hel del, formen blev lite mer reglerbar och kontrollen blev nästan för bra. Vad gäller lösgjordheten så gick det väldigt mycket i vågor. Vissa dagar var vi väldigt nära att hitta den där lösgjordheten, men tyvärr gick den där sista biten aldrig riktigt igenom. 
Någon samling gav vi oss inte på då vi absolut inte var redo för det.
 
För dressyren var målet att vi skulle komma ut och göra stadiga resultat i LB för att sedan (så småningom) rulla vidare mot LA. Jag ville även hitta en bra tränare som kunde hjälpa oss dit.
- Vi kom inte ut på en endaste dressyrtävling under 2012, inte ens en P&R, så några resultat gjorde vi inte över huvud taget. Jag hittade inte heller någon bra tränare, även om jag i ärlighetens namn inte jobbade väldigt hårt för det. La helt enkelt mer energi på hoppningen och den dressyr som behövs där.
 
  
När det kommer till hoppningen så ville jag först och främst hitta en bra tränare och sedan ge mig ut på tävlingsbanorna. Förhoppningen var att vi skulle sätta säkra rundor i 90 cm och 1 m för att sedan (väldigt eventuellt) gå vidare upp till 1,10m.
- En riktigt bra tränare hittade jag minsann, och det är jag väldigt glad för. Han har hjälpt oss mycket och jag är säker på att det hela hade blivit betydligt svårare utan den hjälpen!
Vad gäller tävlingarna så blev det inte mycket på den fronten, närmare bestämt 3 lokala och 2 P&J's. Där hoppade vi 90 cm med 4 fel som bästa resultat, men jag måste ändå säga att utvecklingen var väldigt stor under detta året, speciellt så bjöd den sista starten på en underbart bra känsla!
 
 
Sammanfattningsvis; vi uppfyllde en del mål, men i det stora hela blev det inte så väldigt många. En av anledningarna till det är skador som kom ivägen, en annan att jag emellanåt kanske inte kämpade tillräckligt och en tredje att jag emellanåt försökte lite för mycket. 

Kommentarer
Postat av: Andrietta Svärdh

Duktiga! :D

2013-01-16 @ 19:21:35
URL: http://andriettajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback